nsNo-Show / Niet-nagekomen afspraak/afspraak minder dan 24 uur van te voren afgezegd.

Het komt helaas steeds vaker voor dat patiënten niet op afspraken verschijnen.
Dit kan zijn bij een afspraak op het spreekuur van een huisarts of van iemand anders van de praktijk, bijvoorbeeld; de praktijkondersteuner, de psycholoog, de diëtiste of een assistente.

Het is voor een huisartspraktijk en andere patiënten vervelend als een patiënt niet op een afspraak verschijnt en dus maatschappelijk onaanvaardbaar.
Het betekent tijdverlies voor de huisarts, maar bovenal is het erg vervelend dat er op dat moment niet iemand anders kon worden geholpen.

Om het aantal niet nagekomen afspraken terug te dringen gaan wij hiervoor een wegblijftarief hanteren.

TIGDit betekent het volgende:
U kunt uw afspraak afzeggen of verplaatsen; dit dient u echter minimaal 24 uur van tevoren te doen
Afspraken die op maandag zijn gepland, dienen uiterlijk de vrijdagochtend ervoor geannuleerd te zijn
Een afspraak kunt u afzeggen op de volgende manieren:
  □ Telefonisch via 010 482 42 06
  □ Per fax via 010 479 57 18
  □ Aan de balie tijdens openingstijden van de praktijk
  □ Via een e-mail
  □ Desnoods stopt u in de brievenbus aan de ‘achterkant’ (de oorspronkelijke ingang) een briefje

Mocht u niet verschenen zijn op de afspraak, dan krijgt u hier een factuur voor thuis gestuurd.
Deze factuur zult u zelf moeten betalen omdat uw zorgverzekeraar deze kosten niet vergoedt.
De hoogte van de factuur is afhankelijk van de tijd die hiervoor ingepland is op het spreekuur en de vergoeding die hiervoor staat.

Natuurlijk kunnen er omstandigheden denkbaar zijn dat er echt sprake is van een overmacht situatie waardoor u niet verschenen bent.
Neem daarom altijd zo spoedig mogelijk contact met ons op met vermelding van deze reden.